אמא טקילה

חלקי במדף הספרים הלסבי בעברית – קטע שלישי בסדרה של פרסומי-עבר לכבוד חודש הגאווה והספר אמא טקילה מתוך "פיקניק", אסופת סיפורים קצרים, בעריכת דנה אולמרט, הוצאת הקיבוץ המאוחד 2006 ארנה קזין אני נכנסת לחצר של הגן, עוברת על פני הברוש, על פני ערוגת התבלינים והבוגנוויליה הסגלגלה, יורדת במדרגות, פותחת את הדלת בזהירות. אין אף-אחד בכניסה.…

להמשיך לקרוא אמא טקילה

המבוכה הנוראה של יו"ר מועצת התלמידים (זאת אני)

חלקי במדף הספרים הלסבי בעברית – קטע שני בסדרה של פרסומי-עבר לכבוד חודש הגאווה והספר המבוכה הנוראה של יו"ר מועצת התלמידים (זאת אני) ממואר קצר מתוך "עשרים סיפורים קצרים" בעריכת עלמה כהן-ורדי, כנרת זמורה ביתן, 2015 ארנה קזין זיכרון אחד עולה מעת לעת כסומק בלחיים. כרעד בגוף. באופן משונה, זהו אחד הזיכרונות היחידים מימי הנעורים…

להמשיך לקרוא המבוכה הנוראה של יו"ר מועצת התלמידים (זאת אני)

משני עברי שדרות רוטשילד

  חלקי  במדף הספרים הלסבי בעברית – קטע ראשון בסדרה של פרסומי-עבר לכבוד חודש הגאווה והספר אהבה אחת, שתי כתובות משני עברי שדרות רוטשילד מסה אישית מתוך "פשוט זה לא – 19 ישראלים מנסים לשרוד בג'ונגל המשפחתי של המאה ה-21" בעריכת בעז גאון ואפרת מיכאלי, עם עובד, 2009 בדרך כלל, זה המרחק בינינו: עשרים ושש…

להמשיך לקרוא משני עברי שדרות רוטשילד

אשה לבדה – אבל מיהי זו שמספרת את סיפורה?

  מדוע כתבה אילנה המרמן את "אשה לבדה" בגוף שלישי? ספרה המהפנט (אחוזת בית, 2016) הוא אוסף חיבורים אישיים על מפגשיה ויחסיה עם חברים וחברות פלסטינים החיים ללא חירות מעבר לחומת ההפרדה. אין ברשימותיה יומרה לתאר את הדברים מנקודת מבטם של הפלסטינים אלא רק את מה שראו עיניה ושמעו אוזניה. אשה לבדה יוצאת לחרוג מגבולות…

להמשיך לקרוא אשה לבדה – אבל מיהי זו שמספרת את סיפורה?

פיקניק. סיפור קצר

    רמי יושב על השולחן, רגליו על הספסל. הוא מחזיק ביד ענף קרוע של עץ אלון ומתופף על הברכיים. אנחנו מתרחקים לתוך היער. החלטנו להתחבא לרמי מאחורי מגדל השמירה. אנחנו הולכים לאט. אני מחזיקה ביד בקבוק מים  וליובל יש בכיס שתי סיגריות וקופסת גפרורים. אנחנו לא מדברים. האורנים מצילים, אבל הרוח עומדת והשמש צורבת…

להמשיך לקרוא פיקניק. סיפור קצר

סיפור קצר אמיתי

  הסיפור הקצר והסיפור האמיתי הם שתי אהבות גדולות שלי, והן נפגשות בסדנת כתיבה חדשה, שנפתחת הערב בקומה השנייה של חנות הספרים "המגדלור". זו הזדמנות גדולה בשבילי ללוות כותבים של סיפורים קצרים, ולהכיר להם,  ויחד איתם, כמה מהסיפורים הקצרים האהובים עלי. יש לי הרבה מה לכתוב – לשאול, לספר, לחשוב – על הסיפור הקצר, על…

להמשיך לקרוא סיפור קצר אמיתי

ותודה לפטרישה הייסמית' – על "קרול"

[פורסם במוסף ספרים של ידיעות אחרונות, ביום שישי, 12 בפברואר]   כמה מחברותיי הטובות ביותר, בהן לסביות כמוני וגם כמה שאינן, לא ממש מתפעלות – בלשון המעטה – מ'קרול', סרטו של טוד היינס שמוקרן בימים אלה בקולנוע. הן לא מאמינות ליחסי האהבה והתשוקה שהתפתחו בין שתי הגיבורות: תרז, שעבדה לפרנסתה כזבנית במחלקת צעצועים בכלבו במנהטן,…

להמשיך לקרוא ותודה לפטרישה הייסמית' – על "קרול"

איך לקרוא ביקורת על ספרך (שאין בה רק התפעלות!)

 אחרי שקראתי ביום שישי האחרון את הביקורת שהתפרסמה ב"הארץ ספרים", מאת עמרי הרצוג, על הנובלה הבלשית שלי, "גוזל", עלה בדעתי ששכחתי פרק אחד בספרי הקודם, "לטפס על ההר, או: איך לכתוב" [אחוזת בית, 2015], שהוא מדריך כתיבה ומסה על כתיבה. שכחתי את הפרק שעוסק בשלב ההתמודדות עם הביקורת הספרותית. הנה לפניכם, ראשי פרקים לטיוטה של…

להמשיך לקרוא איך לקרוא ביקורת על ספרך (שאין בה רק התפעלות!)

למה בלשית אינה יכולה להיות אשת איש? ועוד מחשבות לקראת הוצאה לאור של נובלה בלשית

בשמחה אני שולחת השבוע את "גוזל", הנובלה הבלשית הראשונה שלי, אל הקוראים (שלא לומר: אליכם, אליכן – אני תמיד מתלבטת בעניין הפנייה הזאת בגוף שני]. עותקים של הספר יהיו כנראה בחנויות כבר מחרתיים, ב-10 בנובמבר. זה רגע שבו מחליפים את התצוגה בחנויות של רשת סטימצקי, וכתמיד יש מתח באוויר: האם יפנו לו מקום בשולחנות המרכזיים,…

להמשיך לקרוא למה בלשית אינה יכולה להיות אשת איש? ועוד מחשבות לקראת הוצאה לאור של נובלה בלשית

איך לכתוב על התערוכה "שירוקו" של אירית חמו?

[אירית חמו – שירוקו, Sirocco, סדנאות האמנים בתל אביב, קלישר 5, עד ה-31 באוקטובר[  אירית חמו, אמנית אהובה עלי, מציגה בימים אלה תערוכת יחיד ראשונה מאז שנת 2009. זהו אירוע חגיגי, ראוי לציון לכשעצמו, ואני מבקשת לנצל אותו כדי לחזור ולחשוב עוד קצת על האופן שבו אוצרים (ומבקרים) כותבים על יצירות אמנות ומציגים אותן לקהל.…

להמשיך לקרוא איך לכתוב על התערוכה "שירוקו" של אירית חמו?