איך זה עובד עם הדסטארט?

בשני הפוסטים הקודמים בסדרה זו, שבה אני מבקשת לשתף אתכם בהתנסות שלי כמוציאה לאור עצמאית, עסקתי בשאלה איך מגיעים אל הקוראים; או איך מודדים הצלחה ספרותית – כמה זה בעותקים, כמה זה בביקורות טובות או בפרסים או בהשפעה? ובשאלה קטנה יותר, אבל חשובה – כמה עולה להוציא ספר לבד (וכמה עלתה לוירג'יניה וולף מכונת הדפוס שבעזרתה הוציאה לאור את ספריה יחד עם בעלה לאונרד וולף)?

הפעם חשבתי לספר קצת על העבודה מול הישות הזאת שנקראת הדסטארט. איך מוכרים ספרים בפרויקט של מימון המונים.

הנה כמה דברים שחששתי מהם לפני שהעזתי ללכת באפיק הזה:

  1. האם אני חייבת ליצור סרט שישווק את הפרויקט? אומרים שסרט הוא הכלי הכי אפקטיווי. אבל אני ממש לא יכולה לסבול את המראה שלי על המסך ואני מרגישה עילגת בדיבור; כמו שכתבה פעם סוזן סונטג, "מה שאני כותבת הוא חכם יותר ממני; כי אני יכולה לשכתב". לכן, סרט הוא לא אופציה בשבילי. מה לעשות?
  2. איך תהיה התקשורת עם אנשי הדסטארט? דמיינתי אותם כטיפוסים של שיווק, כאלה שידברו איתי במונחים שיווקיים שאני לא מבינה בהם, ושיהיה לי קשה לדבר איתם. דמיינתי משום מה שאצטרך לבוא לפגישה באיזה משרד. או לדבר בטלפון. ושהם ירפו את ידיי. ויציעו לי הצעות שלא אוכל להיענות להם.
  3. מה לעשות עם התשורות? ראיתי בפרויקטים אחרים שאנשים מציעים תשורות תמורת התמיכה. זו בעצם השפה וזהו הפורמט של תמיכה בפרויקטים בהדסטארט. לא מדברים על הזמנת ספרים מראש, כמו שאני תופשת את הפרויקט הזה, אלא על תשורות לתומכים. והתשורה יכולה להיות עותק של ספר אבל גם דברים אחרים. בפרויקטים אחרים ראיתי תשורות בצורת תיקי בד מעוצבים או הרצאות או הזמנה לאירועים או כל מיני דברים אחרים שהרגשתי שהם מעבר ליכולותי. מה לעשות עם התשורות?
  4. איך אפנה אל אנשים ואבקש מהם לקנות את הספר שלי? הבנתי שהדסטארט מספקים רק את הפלטפורמה ושההפצה היא כולה באחריותי. האם אפנה לאנשים אישית כדי להפציר בהם לקנות עותק מספרי החדש? האם אבקש ממפורסמים שיעשו נפשות לספר שלי? אבל איך יעשו נפשות לפני שקראו? שאשלח להם פי-די-אף של הספר לפני הגהות? מה אני יכולה לעשות חוץ מפוסט בפייסבוק וניוזלטר אחד בלי להעיק, בלי להביך את עצמי?

עם החששות האלה יצאתי לדרך ועד מהרה – אני שמחה לדווח מהשטח – כולם התבדו. התברר שלא צריך וידאו, אפשר גם איור שהבת שלך, בת התשע, איירה לבקשתך. מתברר שצוות התמיכה בהדסטארט אדיב, מדויק, קורא היטב את הפרויקט, קשוב, ושהוא מגיב, מעיר ומייעץ בזריזות ובצורה בהירה ומאירת עיניים; והעיקר מבחינתי – הכל נעשה בהתכתבות, שזה המדיום המועדף עלי.

התברר גם שאני יכולה לעבוד עם "התשורות" לטובת העניין: בפרוייקט שלי התשורות הן בפשטות עותקים של הספר וגם עותקים של ארבעה ספרים אחרים שלי שכבר ראו אור בהוצאת הקיבוץ המאוחד. וגם השתתפות בסדנאות בהנחייתי. אבל זה ממש אינו העיקר.

וכן, התברר שבעזרת פוסטים בפייסבוק, ניוזלטר, ומעט מיילים אישיים, התגובה חמה ולא מעט קוראים התנדבו לעשות לפרויקט נפשות עוד לפני שקראו! קשה לי לתאר לכם את הכרת הטובה שאני מרגישה.

בפרק הבא נראה לי שאדווח על חוויות סגירת הפרוייקט, הדפוס וההפצה. הישארו עמי! תודה על הקריאה

4 תגובות בנושא “איך זה עובד עם הדסטארט?

  1. תודה, ארנה, על שלושת הפוסטים הללו. מאיר עיניים ומעודד. למרות שהספרים לא היו "בסט סלרים" במובן המקובל.
    מאחלת לך בהצלחה רבה.
    ובהחלט אשאר איתך!

  2. הפוסטים שלך על התהליך קסומים ומקסימים אבל גם מרגיעים אותי ומחזיקים לי את היד כשאני עצמי הולכת לקראת הארוע הזה. תודה לך.

להגיב על Nina Rimon Davis לבטל

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s